
Mindfulness (všímavost)
MINDFULNESS je klinicky ověřená metoda podporující zdraví a psychiku jedince. Psychologové a terapeuti ji používají při léčbě psychických problémů a snižování stresu.
MINDFULNESS, překládáno jako VŠÍMAVOST, je umění zaměřit pozornost k přítomnému okamžiku tady a teď bez hodnocení a očekávání. Vrací člověka ke své přirozenosti a spokojenosti. Pomáhá získat odvahu být sám sebou, důvěřovat svým vnitřním potřebám a impulsům. Vede k dovednosti nerozvíjet všechny přicházející myšlenky, ale vědomě s nimi pracovat a nenechat tak rozeběhnout nepříjemné emoce jako je strach, úzkost apod. Učí nás získávat odstup od nepříjemných emocí a stavů. Osvobozujeme se od neprospěšných návyků a vytváříme tak prostor novým možnostem a reakcím.
Všímavost může být pro každého z nás prevencí nebo také léčbou stresu, úzkostí, strachů, nejistoty, nízké sebehodnoty, hyperaktivity a odpojenosti od sebe. V rané fázi pomáhá i při léčbě závislostí (sebepoškozování apod.).
„Není trvalého štěstí v žádném z předmětu světa. Je v nás.“ Eduard Tomáš
Od mládí podvědomě vnímám, že klíč ke skutečnému štěstí si neseme v sobě. Proč se dva lidé ve stejné situaci cítí odlišně? Jeden prožívá utrpení, druhý se dokáže radovat. Tyto a podobné otázky mě během života vedly k hledání odpovědí.
Pro mě nejvyšší forma poznávání je skrze prožitek. Účastní se ho nejen naše myšlenky, ale celá osobnost. Navíc prožívání přítomnosti tady a teď v sobě nese léčebné účinky, propojuje nás se sebou samým. Proto se věnuji mindfulness – všímavosti. Je to přístup pro každého, uplatnit se dá prakticky všude, v osobním, školním i profesním životě.
Kontakt
Email: info@radanazubata.com
Telefon: +420 775 343 938
Web: www.radanazubata.com
Vzdělání
- Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně (státní zkouška z psychologie a pedagogiky)
- Studium Prevence sociálně patologických jevů (akreditace MŠMT)
- Seminář terapie Cesta od Brandon Bays
- Kurz mindfulness – všímavosti
- Kurz terapie ACT (3. vlna Kognitivně-bahaviorální terapie)
- Roční Akademie Mindfulness (RAM) pod vedením psycholožky Mgr. Katarzyny Kordy Jedzokové
- Šest let praxe jako školní metodik prevence patologických jevů dětí a dospívajících